fredag 28 december 2012

Kycklingpasta med smaker av Italien

I kväll har vi ätit en jättegod och lättlagad pastarätt som jag varmt rekommenderar. Receptet kommer ursprungligen från Arla och hette då pasta tricolore. Jag har gjort lite modifieringar. Här kommer receptet:


Kycklingpasta (ca 4 port)

200-250 gram pasta(jag använder oftast pappardelle)
1 paket bacon
3 kycklingfiléer
6-8 bitar soltorkad tomat
100 g färsk spenat(jag tar lite mindre för barnens skull)
2 vitlöksklyftor
4 dl matgrädde
salt och peppar

Gör så här:
1. Knaperstek baconet och låt rinna av på hushållspapper.
2. Koka pastan.
3.Strimla kycklingfiléer, strimla soltorkade tomater, hacka vitlök och hacka spenat grovt. 
4. Stek kycklingen och krydda med salt och peppar(jag använder lite kycklingkrydda också).
5. Tillsätt soltorkad tomat, spenat, vitlök och grädde och låt allt puttra ihop under några minuter. 


6. Smaka av och krydda mer om det behövs. Blanda såsen med pastan i kastrullen för att sedan lägga upp det i en pastaskål eller på ett fat. Toppa med det stekta baconet klippt i bitar. 


Servera med flingsalt, riven parmesanost och en god sallad.

Trevlig fredagskväll! Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar