lördag 24 januari 2015

Pokaljakten med tävlingspremiär för Alva

Idag blev det ingen sovmorgon här trots lördag och ledig dag. Idag var det judotävlingen Pokaljakten här i vår lilla stad och för Alva innebar det tävlingspremiär. Hon tränade med sin nya grupp för första gången i veckan och jag trodde, i mitt stilla sinne, att vi skulle gå till tävlingen och titta för att Alva skulle få se hur en tävling går till...men hon ville förstås inte titta på..."det är klart jag ska va med mamma!"

Hon var galet förväntansfull och irrade runt här i morse. Hon blev lättad när hon äntligen fick dra på sig judodräkten.

Laddad till tusen och tid för posering ;)...

 och då vill linslusen till lillebror vara med...

Här är vi på läktaren i väntan på tävlingsstart...

Sen var det äntligen dags och jag vet inte vem som var mest nervös...

jag, Noah och kusin Viggo satt på läktaren och hade tusen fjärilar i våra magar. Pappa E coachade från mattan. Alva var ganska försiktig och förlorade de två första matcherna.  

Efter det var hon såå missmodig och menade att kraften hade gått ur henne...men så i sista matchen vann hon, och då var förlusterna som bortblåsta :). Det var en lärorik dag för Alva och vi fick med en helnöjd tjej hem.

Ha det gott!

Kram Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar