tisdag 15 april 2014

Toast skagen

Jag har sååå länge känt att jag måste uppdatera min banner med lite nya bilder. Jag är dock halvnöjd med den nya och därför kommer det dyka upp ännu en ny look framöver :). Jag är ju nästan datoranalfabet ;) så det görs inte i en handvändning. Det är inte bara att byta bild, det påverkar andra saker på bloggen, som bredd på text och annat. Fortsättning följer ;).

Nog om det...vi brukar träffa familjen/släkten på påskafton och årets buffé är väl så gott som spikad. Vi kör knytis så att ingen ska behöva slava i timmar framför spisen. På en påskbuffé passar det alldeles utmärkt med små snittar a la Toast Skagen. Skär bara ut små rundlar, hjärtan eller fyrkanter av ett gott bröd och klicka små skedar av skagenröran och dekorera med t.ex. räkor, dillvippa och citronskiva.




Så här gör jag:

Toast Skagen

Ingredienser:
200 g skalade räkor
1-2 msk finhackad rödlök
2 msk hackad dill
1 finhackat ägg
ca 1,5 dl gräddfil eller creme fraiche
2 msk majonnäs
salt och nymald svartpeppar

Gör så här:

Hacka dill, röd lök, och ägg. Blanda creme fraiche/gräddfil och majonnäs i en skål och tillsätt räkor, röd lök, dill och ägg. Smaka av med salt och svartpeppar. Klicka röran på bröd och dekorera efter tycke och smak.

Nu väntar lite kvällsmys med sagoläsning. 

Ha det gott!

Kram!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar