lördag 24 november 2012

Jakten på tiden...

Hej, hej!

Ååååååh, jag undrar just om det är någon mer än jag som ständigt är på jakt efter tiden. Jakten har definitivt blivit betydligt mer intensiv sedan vi fick våra älskade busungar. När man dessutom jobbar som lärare skulle man kunna jobba hur mycket som helst...utan att någonsin känna sig färdig. Det svåra är ju att hitta balansen och att faktiskt kunna hitta det fina i de stunder som bjuds. För egen del längtar jag efter tiden med barnen, tiden tillsammans med E, tiden tillsammans med vänner, familj, för träning och inte minst tiden för MIG SJÄLV, för den är tveklöst svårast att hitta. 

Hur som helst, idag har vi varit i Örebro och handlat lite julklappar åt barnen och det slog mig att det idag är precis en månad kvar till jul. Med tanke på tiden och hur fort den går så kommer det nog bara att säga "svisch" och sen är vi där. Jag tycker att julen är en underbar högtid och trots att den äger rum under vår mörkaste tid så går vi ju då mot ljusare tider igen. Underbart!


Nu har jag sjunkit ner i soffan och ska lägga ifrån mig datorn och ägna mig åt skön tidningsläsning(utan juligt tema) med smarrig glass som sällskap. Jag har definitivt haft det sämre ;)



Hoppas att du får en mysig lördagskväll.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar