söndag 9 december 2012

Hej mitt vinterland...och julgodis i massor!

Trevlig andra advent på er alla!

Inläggen har inte duggat tätt på sistone...jag vet. Fast nu går jag in på slutspurten på en av årets mest intensiva perioder. Fortfarande väntar en del elevarbeten på rättning och alla betyg ska sättas under veckan men sedan...GAAAAH...skön julledighet. 

Ingen har väl missat att vintern kom i veckan :) och det med besked. När så helgen kom blev det ju en riktig drömvinter, 5 minusgrader och solsken igår...man blir ju lycklig för mindre.  

Vy från vår altan igår förmiddag...UNDERBART!

Igår var det också dags för en återkommande tradition och en av decembers höjdpunkter, nämligen julgodiskok. Det är ett gäng härliga tjejer(som jag träffar alldeles för sällan) som först fikar och pratar ikapp för att sedan koka godis i ett rasande tempo. Det doftar alltid underbart av fudge och kola som puttrar på spisen. I år hann jag bara göra chokladkola och polkafudge men det blir alltid mycket gott att smaka eftersom vi alla gör lite olika godissorter. Här är ett litet urval. 

Framåt kvällningen brukar vi äta gott tillsammans. I år blev det sushi från den nyöppnade Sushiyama men jag som inte har vant mig riktigt vid sushi än åt en klassiker från Wongs, nämligen Bombay coconut, och allting smakade helt galet gott. 

Middagen avslutades med en avsmakning av vårt söta godis. Tokmätt var bara förnamnet :). Tack tjejer för en supertrevlig eftermiddag.

Nu väntar lite plock här innan jag ska slänga mig i sängen. Ha en finfin vecka!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar