fredag 21 december 2012

Midvinter!

God kväll!

Jodå, vi närmar oss faktiskt slutet på denna dag, den 21 december 2012. Dagen då många trott att vår jord skulle gå under. Vi får väl tro att vi klarar oss ett tag till ;) . För egen del tänker jag att den man(eller kvinna) som var ansvarig för den stackars omtalade mayakalendern helt enkelt tröttnade, eller kanske rentav dog, och därför inte kunde fortsätta med sitt jobb.

Nåväl, nog om det! Idag är det vintersolstånd. Årets kortaste dag och sannerligen råder midvinter. Den här tiden är ju galet vacker på sitt sätt...och speciellt nu när vintern har kommit och naturen får visa sig från en av sina vackraste sidor. 



Meeeeen...det bästa av allt är ändå att ljuset nu vänder åter, att vi åter går mot sommar och värme. För även om jag gillar vintern och den underbara högtid som ligger framför oss så är sommaren min absoluta favvoårstid. 

Nu tänker jag förstås njuta av vintern, nu när den verkligen kommit och så länge som den varar. Inte minst gläds jag nu åt ledighet och tid för familj och vänner. 


Ha en fin fredagskväll! Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar