lördag 6 juli 2013

Marinad till kyckling

Hej hopp!

En god vän frågade om jag alltid gör egen marinad till det kött som jag grillar. Nej, det gör jag inte...det finns många goda färdiga marinader i butiken men då och då tycker jag om att göra egen marinad. Det är ju ganska enkelt om man bara har ingredienserna hemma. Marinaden som jag gjorde till kycklingspetten i veckan är en traditionell och enkel marinad. Här är receptet:


Marinad till kyckling

1/2 dl kinesisk soja
2 msk olja
1 msk flytande honung
1/2 dl sweet hot chili sauce
1 pressad vitlöksklyfta
(ibland river jag lite ingefära i)

  • Blanda alla ingredienser och lägg i kycklingen.
  • Låt stå svalt och marinera i minst tre timmar.



En återkommande favorit här hemma! Mums!


Vi hörs!

Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar