söndag 7 juli 2013

Trädgårdslycka

Hej, hej!

Ni ska veta att när det kommer till trädgård och odling av diverse grödor så är jag en riktig amatör. Jag har dock funnit en lyx i att äntligen ha en egen trädgård och så sakteliga tar sig nu diverse grödor form här hemma. Till min stora lycka ;)

Jag startade förra året med att så salladsärtor. Det gav ett lyckat resultat så i år utökades odlingarna. Faktum är att vi i år, helt sonika, tömde barnens sandlåda(den var tämligen oanvänd och skräpade ned trädgården med en oerhört ful presenning vilandes över sig) och nu trängs där potatis, morötter, lök, sallad, smulgubbar och salladsärtor.



Om jag vetat hur mycket plats potatisen tar hade jag fixat en pallkrage till dem :) ...men, men, det ska nog funka. 

I början av maj sådde jag också salladsärtor i några blomlådor och de står nu i full blom! 



Till sist...den stackars björnbärsbusken som sladdat runt på lite olika platser(eftersom vår trädgård varit under uppbyggnad), har nu äntligen fått landa. Den verkar trivas och har massor med blomklasar på väg! Jag blir lycklig för mindre :). 





Ha det gott!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar