fredag 26 september 2014

De bästa av minnen

Har du varit med om hur dofter, smaker och ljud kan slänga dig tillbaka i tiden? Till en tid när du var barn och du befann dig på platser som du, i vuxen ålder, inte besökt på väldigt många år. Ändå kan du framkalla minnet av platsen helt utan vidare. Kanske ser du alla detaljer ännu bättre genom att blunda och minnas.

För mig blev det så idag när jag sprang på en påse godis :).



 AKO chok, mint och grädd har ju återlanserats och för min del så leder dessa kolor osökt tankarna till min älskade mormor. I hennes hem fanns det ofta godisskålar fyllda av AKO-chok och mint. Doften och smaken av kolan väcker massor av gamla minnen till liv. Hos mormor fick jag alltid odelad uppmärksamhet och massor av kärlek och hos henne hade jag en alldeles särskild fristad. Min mormor var en väldigt osjälvisk, mjuk och samtidigt stark kvinna...en härlig förebild som nog är få förunnad. Jag minns känslan av hennes kramar och hennes doft som var en blandning av Maja-tvål och LDB-lotion. Jag hoppas att hon förstod hur viktig hon var för mig<3.


Saknaden efter de vi mist lindras visserligen av åren som passerar men försvinner ju aldrig. Känner mig återigen tacksam över allt jag har och har haft i mitt liv.

Hoppas att du får en fin helg!

Ta hand om varandra!

Kram


1 kommentar:

  1. Ja, tänk vad en kola kan få mig att minnas. Jag tänker på min pappas gamla arbetsbil, där bland stendamm fanns dessa kolor. När jag ser dina bilder kan jag känna lukten av varm bil och mint. I dag tycker jag inte att de smakar lika gott som när jag var liten, men vad gör det, de får mig fortfarande att minnas fina stunder. Trevlig helg!
    Kram Lena

    SvaraRadera