fredag 14 september 2012

Fredagskänslor

Då var det åter fredag igen :). Jag har varit hemma med en krasslig liten Alva både igår och idag men nu mår hon mycket bättre. Våra barn har länge varit stadiga gäster i vår säng om nätterna men sedan någon månad tillbaka så har de tassat in väldigt sällan :). I natt var det dock givet att Alva skulle komma eftersom hon inte mår riktigt bra. Fram på småtimmarna kom även Noah tassande och med fyra i sängen blir inte sömnen den bästa:S. Fast vad gör väl det när man själv smyger upp ur sängen och ser sina älskade busungar ligga och hålla om varandra i sömnen. Kärlek <3



Nåväl, här hemma har jag och Alva försökt att skapa fredagsmys så gott som möjligt. På förmiddagen var här ett riktigt höstruskväder och då pärlade vi hals- och armband till våra Stockholmsgäster(i alla fall till de små vännerna) som kommer i morgon. Vi har eldat(och eldar fortfarande) doftljus från Woodwick som doftar helt makalöst gott. Jag köper dem på blomsteraffären Lyckoklöver här i vår lilla stad. 




Sen efter lunch kom solen fram, helt otippat, och ljuset kom åter till vårt hus. Sedan har vi(i alla fall jag;)) njutit av en bukett vackra, vita gladiolus i vårt vardagsrum. 





Fredagsmenyn, bestående av tacos, valdes av Alva. Mums! En fredag helt i min smak! Hoppas att du får en finfin fredagskväll. 

Kraaaam.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar