söndag 30 september 2012

Tomatlycka

Hallå där!

Ännu en helg till ända och rackarns fort har den gått. Jag tycker i och för sig att veckorna går lika fort(nästan) och det känns som att veckorna fullkomligt springer iväg. Det gör det ibland svårt att fånga nuet. Jag är ständigt inne i nästa sekunds "görande" och hinner liksom inte njuta av alla fina stunder som infinner sig längs vägen. Jag hoppas dock att vårt undermedvetna bevarar känslor och stunder av glädje även om man inte stannar upp i dem så värst länge. 

Hur som helst, under sommaren har vi odlat tomater här hemma. Dels fick Noah med sig tre små plantor från förskolan i våras och dels köpte vi två små tomatplantor på plantmarknaden här i stan. Dessa, tämligen anspråkslösa, sticklingar växte sig sedan till stora buskar och gav massor med blommor som sedan blev till små tomater. Ju längre sommaren led så förstod jag att inga tomater skulle hinna mogna innan sommarens slut. Det var ju för lite sol och värme! Jag bestämde mig för att klippa av tomaterna och lägga dem i köksfönstren.


Sedan gick några veckor och nu har vi äntligen kunnat njuta av mogna tomater och har en skål som stadigt fylls på ;) Yey! 



Två olika sorter blev det, svart tomat och så körsbärstomat. De hann inte växa sig så stora men de är riktigt söta små godingar. Definitivt ett trevligt inslag i tillvaron.

Ha det gott! Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar