lördag 22 september 2012

Regn, regn och och så lite mer regn

Hej hopp!

Allt väl hoppas jag. Det är ju inte direkt så att inläggen duggar tätt här men ni får hålla tillgodo. Vissa veckor går det bara för runt och man hinner inte med något mer än jobb, familj och hem. Sådana veckor är det extra skönt när helgen kommer :) .

I natt vaknade jag av att vinden ven och regnet smattrade mot fönstren. Det har regnat hela dagen och det regnar fortfarande. Riktig höstdag med andra ord. Hur som helst...idag hade jag och fina Anna, som jag träffar alldeles för sällan, bokat in en dejt. Vi gjorde en utflykt till Smultrongården för lite shopping och fika. Eller...så mycket shopping blev det inte. Jag handlade bara lite smått och gott till barnen. Däremot hade de en alldeles ljuvlig fransk buffé med god soppa och tillhörande bröd. Det fanns goda ostar, kex, frukt och massor av små färgglada makroner. Det var hur mysigt som helst. Däremot känns det alltid som att tiden är för knapp för mig och Anna att hinna prata ikapp om allt som händer i våra liv. Men, men, det blir till att boka in en ny dejt snart igen.

Igår var det marknad här i vår lilla stad och det är alltid trevligt. Då går folk ur husen och man träffar på de flesta av sina bekanta. För barnens del så var tivolit det allra roligaste. 

En busglad Alva åkte runt, runt på en gris...



 och Noah gillade motorcykeln bäst ;)

I morgon står badhuset på barnens önskelista. Vi får väl se om vi tar oss dit ;). Nu väntar soffan och den här:   ;)



Ha en fortsatt skön lördagskväll.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar