lördag 1 september 2012

Höstens första månad är här

Heeeeej!

Hoppas att du har en mysig lördagskväll. Här är allt lugnt och fridfullt nu när våra busungar har somnat ;). 

Idag träder vi in i höstens första månad, även fast hösten rent vädermässigt ju redan gjort sin entré. Det är alltid med ett stort vemod som jag konstaterar att sommaren är slut. I år känns det nästan ännu mer intensivt eftersom sommaren inte bjudit på den där värmen, som vi så väl behöver för att fylla på kraft inför den mörka tid vi har framför oss. Men så är jag också en sommarmänniska, har alltid varit och tror att jag alltid kommer att förbli det. Visst ser jag charm i årets andra årstider, vackra höstdagar med frisk, skön luft, krispiga vinterdagar med pulkaåkning och varm choklad, och våren med all sin magi. Ljuvligt...men det är under sommaren som jag trivs bäst. Därför tycker jag också att övergången mellan sommar och höst känns tyngre än andra årstidsväxlingar. Hösten ligger liksom på lur som en ruggig, gammal katta. 

Såååå därför sitter jag just nu och försöker pigga upp mig. Jag surfar runt efter barnkläder;). Det är alltid samma sak efter sommaren...att barnens garderober behöver uppdateras rejält. Pomp de Lux har precis släppt höstens kollektion i sin webshop och där finns väääldigt mycket snyggt till såväl prinsar som prinsessor. 


Bild lånad från Pomp De Luxe

Ha en finfin lördagskväll! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar