lördag 29 juni 2013

Bebisgos och ett finfint hem

Hej igen!

Jag tänkte att jag skulle skriva några rader om fredagens mysiga eftermiddag då jag och barnen styrde kosan mot Örebro för att träffa goa vänner(som jag träffar alldeles för sällan). Fina A och F fick nämligen en liten tjej för några veckor sedan och nu var det äntligen dags att få träffa det lilla underverket. 

En riktig liten goding som fann sig i att gosa en ganska lång stund i min famn.



Det är ju en väldigt speciell känsla att hålla i dem när de är så pluttiga...speciellt sen jag fick barn själv. Numera blir jag alldeles fylld av värme av att snusa på och gosa med små bäsar.

En annan sak jag bara måste ta upp i detta inlägg är det vansinnigt fina hem som A och F med familj bor i. De har byggt en ny och modern skånelänga(som ligger på den vackra Närkeslätten). Allting är väl genomtänkt och huset är mycket smakfullt inrett. Här är en liten, liten sneakpeak på deras hem. 

Den första vyn som möter när man kommit in genom hallen.


Här en bild på deras smarta lösning med kamin som är dubbelsidig och därför kan avnjutas såväl från kök och matplats som vardagsrum/tvrum. Urläckert!

Önskar att jag hade hunnit ta fler bilder och med en riktig kamera(här bilder från min mobil) eftersom jag tycker deras hem är en stor källa för inspiration. Men, men...med busiga barn springande kring benen så blir det inte alltid som man har tänkt sig ;) . 

Hur som helst...vi var fyra mammor och nästan ett fotbollslag(faktiskt ett sjumanna)av busungar som umgicks och åt god mat under kvällen. Tiden gick alldeles för snabbt tills det var dags för oss att fara hemåt i kvällningen. Tack tjejer för trevligt fredagsmys!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar