måndag 30 december 2013

Show med busungarna och glassbomb som nyårsdessert

Drygt en dag kvar på 2013. Hjälp så fort tiden går! Ibland önskar jag att jag kunde stanna tiden. Man hinner ju nästan inte med att njuta av det goda liv som passerar ;). 

Här har vi haft show av två underbara artister :). Det är One Direction som gäller för Alva och Noah. Efter att kusin Emma gett dem en skiva med One Direction i julklapp, så har underhållningen varit på topp varje dag. Lite svårt att återge det på bild men jag måste ju bara visa.




Ser lite stillsamt ut men det var fullt ös kan jag lova :). Discokulan blinkade i takt med musiken.

Hur som helst...i morgon firar vi in det nya året med kära vänner och då blir det ju mycket gott att äta. Jag ska bl.a. göra en glassbomb till efterrätt. Glassbomben nedan är gjord med köpeglass men extra lyxigt blir det med hemgjord glass.





Ta en skål med rund botten och "klä" botten och kanterna med en god glass som är lite mjuk. Tryck sedan ner en mindre rundformad skål och frys glassen i ca 30 minuter. Ta fram ur frysen och lyft försiktigt upp den lilla formen(ta lite ljummet vatten i om det går trögt. Fyll sedan igen hålet med en annan god glass, gärna med annan smak eller utseende, så att det blir skillnad på de två lagren. Frys igen och ta fram strax innan servering. Stjälp nu upp glassen på ett fint fat (ta hjälp av ljummet vatten på skålen om det behövs. Jag toppade denna med lite smält choklad. Det är ju egentligen bara ett festligare sätt att servera glass, men ändå ;). Busungarna brukar uppskatta det! Tänd ett tomtebloss när du serverar! Annars uteblir "bomb"känslan :).




I morgon blir det en variant med choklad ytterst och vanilj med kakdeg i mitten...yummie!


Hoppas att du får en riktigt trevlig nyårsafton!

Gott slut och gott nytt år!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar