söndag 30 november 2014

Välkommen första advent

Äntligen första advent. Lite mer ljus i våra hus och bara några veckor kvar tills jul och midvinter. Idag är det ju Anders också och jag vet inte om han braskar eller slaskar. Det är svindlande grönt utomhus men termometern visar strax under noll hos oss. Jag hoppas innerligt att vi får en vit jul i år och snön är sååå välkommen.

Hur som helst...adventspyntet kom fram till slut och det är en speciell känsla att tända det första ljuset tycker jag. Helgens blomma blev en ståtlig snittamaryllis i ljuvaste rosa, som jag hittade till fyndpris på Lidl :).



Adventsljusstaken är på plats.

Minigran från skogen och massor av hyacinter har också flyttat in.

Det svarta får vara kvar över jul...

Till hallbyrån hittade jag en svart gran från Miss Etoile, stjärnljusstakarna kommer från Stil och Ting här i vår lilla stad och sen ännu mer blommor.

På eftermiddagen frossade vi i saffranscupcakes. Recept kommer :).

Hoppas att du har en fin första advent. Vi hörs!

Kram Malin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar