lördag 13 december 2014

Luciamorgon

Det är väl givet att liten busunge ska komma springande innan klockan slagit 6 denna lediga lördagsmorgon. Eftersom jag själv kom i säng efter midnatt kände jag mig smått överkörd. Jag försökte ligga kvar i det längsta men fick till slut släpa mig ur sängen. Noah hamnade i soffan framför bolibompa och jag tog I-paden och hörlurarna och tittade på luciamorgonen från Göteborg. Jag tycker verkligen att det är magiskt vackert med lucia och det vore för sorgligt om denna underbara tradition blir omodern. För visst behöver vi ljuset så här års. Sonja Aldén var värdinna för luciafirandet och hon sjöng Koppången så att jag fick gåshud. 

Från en höjdpunkt till en annan. Igår ägde den årliga julgodistillverkningen rum. Tjejerna från Örebro kom hit och vi kokade, hackade, smälte, rörde och pyntade som galningar här i köket. Vi hann också med fika och god mat. Mer om det senare.

Och inte minst...julgranen är på plats :), vi klädde den i torsdags och visst skänker den julstämning. 


Nu ska jag försöka få liv i E så att vi kan äta frukost snart. 

Ha en finfin lucia!

Kram Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar