måndag 22 december 2014

Trött midvinter

Alltså...den där tiden...den räcker inte till! För att inte tala om orken. Jag är i alla fall grymt glad och tacksam över att jag får lägga årets tyngsta period bakom mig och hoppas att det nya året ska starta i ett lugnare tempo.

Midvinter...ett så vackert och samtidigt lite vemodigt ord. Idag är den i alla fall här...den kortaste dagen på hela året och den har varit riktigt vacker. Solen har gästat oss och busungar har röjt ute i snön i flera timmar. Härligt! Blotta tanken på att dagarna blir längre nu får mitt trötta sinne att jubla.

 F Ö R S T O R A   B I L D E N

Hoppas nu att den lilla snö som fallit får ligga kvar över jul. Den gör all skillnad efter den gråa hösten som varit. I brist på egna foton får ni hålla tillgodo med några midvinterfavoriter av Harald Wiberg från Rydbergs Tomten.

 F Ö R S T O R A   B I L D E N

Vet inte när jag tittar in nästa gång och passar därför på att önska dig en underbar och fridfull jul.

Kram Malin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar