fredag 29 mars 2013

Firad

Igår var det dags att bli ännu ett år äldre. Jag fyllde inte jämt så det var inget stort firande. Jag bjöd hit mina närmsta igår kväll och vi hade några trevliga timmar tillsammans. Mycket fina presenter blev det och nu är huset fullt med fina blommor. Dessutom vankas det påskhelg och långledigt ;). Yey!



Som ni ser fick jag Olga Rönnbergs bok Träning för nyblivna mammor. Jag är inte direkt en nybliven mamma eftersom vår minsting Noah snart fyller tre. Efter min andra graviditet råkade jag ut för delade magmuskler och har fortfarande en hopplös putmage trots att jag gått ner i vikt. Jag har regelbundet fått frågan om jag är gravid igen och det är måttligt roligt. Samtidigt har jag haft en väldigt dålig rygg och har inte kunnat träna kroppen över huvud taget. Det har så sakteliga blivit bättre med magmusklerna och nu är det säkert fem månader sedan som någon frågade om jag är gravid ;). 

Nu hoppas jag att Olgas bok ska ge mig lite nya tips om hur jag kan stärka bålen. Kanske kommer min rygg att bli bättre på köpet. Jag är ganska övertygad om att allt hänger ihop. I-landsproblem kan tyckas men jag tror att många av oss vill hitta sin bästa form :). 

Glad Påsk till er alla! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar