onsdag 11 september 2013

Löparlycka och badhuslycka!

Hej hopp!

Måste bara berätta att mina tisdagar känns hur lyxiga som helst. Inte nog med att jag slutar tidigt. Jag kan äntligen utnyttja den träningstimme som vår kommun erbjuder. 

Lyckligast är jag över att jag numera kan jogga igen. Min rygg har varit i riktigt dåligt skick de senaste åren och jag har inte kunnat springa 100 meter utan att det gått elstötar genom ryggen var och vartannat steg...VIDRIGT! Nu, efter eviga timmar av stabiliseringsövningar, naprapatbesök och inte minst Olga Rönnbergs mag/coreträning så blir det så sakteliga bättre. Nu går jag ungefär 2-3 kilometer och joggar 2-3 kilometer vid ett och samma tillfälle!!!  Det är första gången på över 6 år som det är möjligt och jag känner mig såååå himla glad och tacksam över att äntligen få träna med lite puls igen :). 


Hemkommen efter promenad/löpturen


Efter några plankor och ett gäng armhävningar var jag riktigt svett och den där sköna känslan som man får efter ett träningspass infann sig ;). 

Ännu lyckligare blev våra två busungar när jag hämtade dem från skola/dagis och berättade att vi skulle till badhuset. 


Vi var helt själva där denna tisdagseftermiddag!! Skönt men nästan för folktomt :). Ett tips kanske för de Lindebor som slutar tidigt på tisdagar! 

Vi hörs!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar