fredag 6 september 2013

Pastasallad och stilleben på toaletten

Hej, hej!

Hoppas att ni alla har en härlig fredag. Det tokvackra vädret håller i sig och helgen ska bli om möjligt ännu finare! 

Pastasallad är en stor favorit bland våra busungar. Förresten tycker både jag och E om det också och framförallt är det ju snabblagad, god och hälsosam mat. Vi lägger alla ingredienser för sig eftersom barnen än så länge har svårt för lök och inte alltid är "sugna" på alla salladsingredienser. För det mesta blir det grillad kyckling eller kassler som utgör proteindelen ;). Så här kan det se ut:


Avokado, sockerärtor, fetaost, majs, tomat, gurka, morot, ägg, kassler, lök, pasta, sallad, oliver och soltorkad tomat. Mums!

Igår när jag kom hem och gick in på toaletten möttes jag av en något oväntad syn. Någon hade gjort ett litet stilleben ;) . På toaletten låg en halväten morot som liksom för att stajla upp toan...typ...eller nåt! Jag brast förstås ut i skratt och fick snart veta att det var minstingen som lagt kvar sin morot efter toabesöket. :) Knasfrasse! Jag var förstås tvungen att föreviga det!


Ha nu en finfin fredag!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar