onsdag 23 oktober 2013

Sviterna efter en kalashelg

Hej!

Hoppas att du har haft en bra start på veckan. Du som följer mig vet ju att vår lilla tjej fyllde 6 år i helgen och vi har sannerligen kalasat för hela slanten. På lördagen hade vi familjekalas med släkten i omgångar och i söndags hade vi barnkalas. Mycket roligt men jag känner mig riktigt trött efter helgen. Tur för mig att vi har höstlov i nästa vecka så att jag förhoppningsvis kan ladda med lite ny energi. 

Eftersom jag hann baka en del till kalaset kommer det dyka upp lite sötsaker här framöver. Här lite bilder från helgen:


Spralliga busungar i väntan på barnkalas :).


Alva fick en vattenfallsfläta som jag nu äntligen lärt mig göra efter en superbra instruktion från Ulrika



Alva fick syn på dessa smarriga punschrullar i rosa(från Gille) och ville absolut ha dem på sitt kalas. Jag brukar göra egna ibland men får dem aldrig såhär ljusrosa. Marsipanen blir mycket mörkare. Kanske behöver marsipanen torka till sig innan man klär sina rullar?



Den här goda fudgekladdkakan dekorerades a´la Rocky road fast med salta mandlar istället för jordnötter och pistagenötter. 


Vi gjorde ännu en sats av dessa banancupcakes men med ny dekoration :). 

Nu är det dags att börja jobba! Vi hörs!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar