söndag 13 oktober 2013

Tidsbrist och lite lila piff här hemma

Åh, men seriöst...hur fort kan dagarna gå. Jag hinner inte med en bråkdel av allt som jag skulle vilja hinna med. Helgerna fullkomligt springer iväg och även om vi har hunnit med massor av trevligheter som kalas hos fina systerdotter, äventyr, löptur och mys med busungar så var det ju mycket mer som borde ha blivit gjort. Nåväl...lite arbete har jag ju också hunnit med denna söndagskväll men stryktvätten...den får väl växa på sig ytterligare en vecka ;).

Det är väl inte någon som missat att mässing och koppar och annat som glimmar är höstens stora trend inom inredning. Jag, som behöver lite tid på mig ibland, har dock inte vant mig vid det än och kommer inte anamma denna trend på denna sidan av jul. Nej, här hemma har det återigen dykt upp lite lila piff i vårt för övrigt ganska vita hem. Så här blev det:


Tavellisterna vid vår matplats har piffats enbart i lila  ;)


Köksön har lite stänk av lila


En trogen följeslagare är denna vackra lila orkidé.

Neeeej, nu är klockan snart tio och jag måste bums gå och sova för att ladda för ännu en fullspäckad vecka!

Ha det gott!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar