fredag 16 januari 2015

Popidopopsnippedisnopp...här kommer snoppen i full galopp...

Har du som jag haft den här låten på hjärnan under veckan? ;) Vet att många som tittar in här har barn som är i "Bolibompaåldern". Ni har väl knappast missat veckans snackis? Nämligen den här busiga och i mitt tycke roliga snipp- och snoppsången som bl.a. visades i förra avsnittet av Bacillakuten. Spana in annars ;) 

Inte hade jag en tanke på, när jag såg den, att den skulle väcka såååå mycket uppmärksamhet...världen över till och med :). Mina barn skrattade gott och tyckte att den var tokig och kanske lite pinsam när den spelades upp i rutan. Deras reaktion kändes dock ganska naturlig med mina mått mätt. Att det sen finns de som orkar överanalysera har man ju blivit van vid. Jag har läst åsikter som: är det inte skadligt att visa den här typen av filmer för barn? (Hur då? Den är inte sexuellt laddad i mina ögon). Någon annan tycker att filmen är för heteronormativ och en tredje att låten är transfobisk och att man blandar ihop kön och genus!!! (Men snälla!!! Jag anser att om man föder ett barn med snippa så betraktas denne som en flicka och om ett barn föds med snopp så betraktas denne som en pojke...OAVSETT hur denne senare i livet betraktar sin könsidentitet. ) Varför krångla till det? Barn är ju sååå mycket enklare än vi vuxna.

Det var dagens djupsinniga reflektion. Jag var bara tvungen att dela med mig ;).

Ha en fin helg!

Kram Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar