fredag 17 maj 2013

Baconlindade dadlar

Hej hopp!

Visst är väl fredagen veckans bästa dag! Såå skönt att ha lediga dagar framför sig. Kanske åker vi iväg på kosläpp i morgon om vädret tillåter. Kossorna är ju helt galna när de äntligen får komma ut efter lååång tid i lagårn ;).

Nåväl, jag tänkte ge er ännu ett recept den här veckan och dessa små munsbitar passar som tapas eller tilltugg. När vi var på restaurang Mañana(tapasrestaurang) i Göteborg senast rekommenderade servitrisen baconlindade dadlar och det var hur gott som helst. Jag gör så här:

Baconlindade dadlar 

20 stycken dadlar
10 skivor bacon

  • Sätt ugnen på 225 grader
  • Dela baconskivorna i två delar och vira en halv skiva runt varje dadel. 
  • Lägg i en ugnsfast form och stek i ugnen i ca 15-20 minuter. (jag har också sett ett recept där man steker dem i lite olja i stekpannan men det är smidigare att steka i ugnen tycker jag).
Servera dem helst varma eller ljumma.



Bli nu inte avskräckta(med tanke på hur de ser ut) ;). En utav dem ger i alla fall mig lite roliga associationer, haha!

Ha en fin fortsättning på fredagen! Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar