fredag 1 november 2013

Godispyssel

Hallå där!

Så var vi då inne i november och här har vi återigen haft en gråtrist och regnig dag. Tyvärr så är det liksom sinnebilden för just november tycker jag och för mig får denna månad gärna springa förbi. Har lite längtan till advent då det blir mer ljus både ute och inne. 

Bästa E fick i alla fall med sig barnen ut en stund på förmiddagen och efter lunch pysslade jag och busungarna lite i köket. För några veckor sedan hittade jag fina silikonformar till praliner och bakverk på Lidl. I paketet fanns även klubbpinnar om man vill göra sötsaker på pinne :). Man kan ju verkligen hitta roliga och användbara saker på Lidl. Dessutom är ju priset en spottstyver av vad likvärdiga saker kostar i andra butiker. Gillar´t!

Vi smälte helt enkelt vit och ljus choklad och hällde upp i formarna. Här är fokuserade hjälpredor: 




Efter det dekorerades klubborna för att sedan stelna i kylen. De blev jättefina:




Framsidan


Baksidan

Alva var supernöjd och ville spara en klubba till sin klasskompis som har kalas i morgon. Jag slog in den i cellofan och Alva blev helnöjd :). 



Vi hörs!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar