fredag 29 november 2013

Stjärnklart

God kväll!

Tittar in en snabbis efter ännu en intensiv vecka. Busungarna är numera friska och det är ju riktigt skönt när alla mår bra och allt flyter på. Känner mig dock toktrött och sängen lockar. 

Gick precis ut för att hämta ved till morgonens brasa och hjälp så vackert här är. Den stjärnklara himlen fullkomligt tog andan ur mig. När jag bodde i stan såg jag ju aldrig stjärnorna eller hela himlavalvet så klart. Då var jag glad om jag kunde urskilja Stora björnen på sin höjd...men nu ser man alla de där stjärnbilderna man ju tidigare bara läst om...Orion med sitt glittrande bälte, Svanen och Plejaderna(om jag nu inte tar helt fel ;). Magiskt är det i alla fall!

Rent vädermässigt måste jag säga att november blev riktigt bra mot slutet. Hoppas att även december bjuder på vackra dagar och stjärnklara nätter och det vore förstås väldigt mysigt om Kung Bore kom på besök snart.



Sov sött!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar