söndag 17 november 2013

Tjuvstart inför advent




God morgon!

I morse klev jag upp före alla andra och det händer inte ofta. Jag hann till och med ligga vaken en stund i sängen innan jag gick upp :). I lugn och ro kunde jag tända ljus, en brasa och vinterstjärnorna i fönstren. Längtar så smått efter jul nu.

Så här i november får man verkligen ta till alla trick för att lysa upp tillvaron. Det ledde till att jag i veckan satte upp några av adventsstjärnorna i fönstren. Som sagt...så kallar jag dem för vinterstjärnor eftersom de sitter uppe mellan november och februari ;).

De lyser verkligen upp dessa gråmulna dagar.


Nu ska vi försöka fånga dagen här. Alva ska på kalas i Örebro idag och då ska vi försöka hinna ut en sväng till Ikea. Först lite frukost och sedan till tvättkorgen som ropat en stund.

Ha en riktigt skön söndag!

Kram!

3 kommentarer:

  1. Åååå, vad mysigt! Jag blir jättesugen på att sätta upp mina stjärnor. Kan du kan väl jag......Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi...jaa, det tycker jag. Om några dagar kommer det att lysa avdventspynt lite här och där tror jag.

      Kram Malin

      Radera