söndag 11 maj 2014

Smarrig chailatte och snigeljakt

Har precis kommit hem efter en långpromenad i detta ruskiga majväder. Trots det tunga regnet doftar häggen alldeles magiskt när man går längs vår grusväg. Kan vara en av de bästa dofterna som våren erbjuder.

När jag var i Örebro igår köpte jag ett nytt chaipulver på Chokladbutiken. Det testades idag och var riktigt, riktigt gott.


Definitivt i klass med mitt favvo från Espresso House. Här kan du läsa mer om hur jag gör supergott chaite.

Hur som helst, det regniga vädret gör att alla sniglar kommer fram från sina gömmor(var det nu är) och på förmiddagen ägnade sig busungarna tillsammans med sin kusin åt att samla sniglar på vår gård. Det blev inte mindre än 107 stycken och de ville att jag skulle föreviga deras fångst:


Liiite snuskigt om du frågar mig men det bästa var ändå att busungarna trotsade regnet och var ute i flera timmar :). 

Stolta snigeljägare!

Jag kan tillägga att inga sniglar kom till skada och de ligger återigen i gräset ;).

Ha det bra!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar