tisdag 22 juli 2014

Morgonstund har guld i mun(d)

Ja, det heter ursprungligen mund...en föråldrad version av ordet mun som faktiskt lever kvar i tyskan(och danskan tror jag). I svenskan har vi dock tappat slutljudet 'd' till en lite enklare variant av ordet. Så nu vet ni det :).

Värmen håller i sig och därför är det skönast att gå upp i ottan och utföra dagens motion. 


Idag blev det en promenad/löptur och det gick superbra. Min rygg kändes riktigt stark(peppar, peppar). Kanske var det för massagen jag fick hos Blåbärsfrun igår. Ja, hon går under det namnet i min telefonbok. Det är en thailändsk kvinna som under somrarna plockar blåbär och säljer på stadens torg och numera har hon också ett litet krypin där man kan få massage.

Inte mindre än 11 liter blåbär fick jag med mig hem igår :).

Här hemma har dessa superbär en rungande åtgång och den mängd som jag och barnen får ihop under en blåbärsplockning räcker inte långt. I morse blev det därför lyxyoghurt som jag kunde toppa med dessa färska godingar.


Hoppas att du får en fin dag!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar