torsdag 31 juli 2014

Ensidiga dagar

Javars, här har verkligen varit tyst. Jag har varit utan nätverk några dagar och därför blev tystnaden längre än det var tänkt. Nu har jag ett mobilt bredband fram tills Telia fixat en port som gick sönder under söndagens åskväder. Det hjälpte inte att alla våra kontakter var utdragna :( och tv:n funkar inte heller. Det varma vädret har dock gjort att tv-behovet varit minimalt, som tur är. 

Den svenska sommaren levererar ännu ett år och visst är det härligt. Därför har våra dagar varit ganska ensidiga men ack så underbara. Jag välkomnar verkligen de lite svalare temperaturer som infunnit sig denna vecka och inser att jag nog börjar bli gammal...för usch vad knasig i skallen jag blev under eftermiddagarna i förra veckan. Inte skönt alls!

Nåväl, vi har ju den makalösa lyxen att bo vid vatten och det är såå skönt att slippa packa macka och badväskor dag efter dag;). Så här spenderar vi våra dagar:

Vi badar,

åker båt...

och badar igen.

Den här lille busen har sett två snokar i vattnet(vi har sett mkt orm i år) och har därför varit rädd för att bada men mot slutet av veckan började han våga sig i när jag eller E stod nära...plutten.

Vi motionerar, helst tidig morgon eller sen kväll. Man har ju inte orkat under dagarna....puh!

Vi åker lite mer båt. Den här gången med kära vänner <3.

Sedan har vi badat igen. Det har varit fullt ös nere vid badbryggorna :).

Mellan varven lapar vi sol för att fylla på D-vitaminbehovet inför vintern och träffar långväga och "närväga" vänner :). Sommar och semester borde man ha lite oftare ;).

Ha det bäst!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar