söndag 5 augusti 2012

Original möter kopia!

Hej hopp!


Idag tänkte jag göra en högst subjektiv och tämligen ovetenskaplig recension av två supergoda yoghurtar. Det var i vintras som jag upptäckte Danones yoghurt OIKOS. Den finns i smakerna jordgubb och persika. Jag som gillar sött och gräddigt krämigt föll pladask och numera är den ett ständigt inslag i helgfrukosten. För om sanningen ska fram bör den inte ätas varje dag. Inte om man planerar att hålla sin vikt i alla fall. Så här ser den ut:



Så en dag i våras sprang min sambo på yoghurten(trodde han i alla fall) på LIDL och köpte med den hem. Vem kan klandra honom, visst är den skrattretande lik. Precis som en kopia ska vara! Den såg ut så här:


När man väl öppnar pappersförpackningen och tar fram bägarna så är även de förvillande lika. Skillnaden är dock att i LIDLS förpackning ryms inte mindre än fyra bägare och i Danones OIKOS bara två om 125 gram styck.




Även när man öppnar dem så ser de väldigt lika ut.


När man väl kommer till höjdpunkten att få hugga in på dessa krämiga skatter så är även där likheten slående. Danones OIKOS är något gräddigare och därmed också lite mindre söt. Därför är den lite, lite godare. Fast helt ärligt vet jag inte om jag skulle kunna skilja dem åt i ett blindtest ;). 


Nämnas bör i sammanhanget att trots att Danones OIKOS bara innehåller två bägare så är den dyrare. Jag köper den på Hemköp för 14.95 medan jag på LIDL bara betalar 12.95 för fyra bägare. Med det i åtanke och den lilla skillnad som finns i smaken så kommer jag att välja LIDLS yoghurt. Prisskillnaden är för stor. Jag rekommenderar dig verkligen att pröva någon av dem. Du kommer inte att bli besviken, vilken du än väljer. Förutsatt att du gillar söta och krämiga yoghurtar ;). 


Ha det gott! Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar