fredag 15 augusti 2014

Äntligen fredagsmys och snabb blåbärscheesecake

Då var det fredag igen och första arbetsveckan efter semestern är avklarad. Därför kändes det som fredagsmys på "riktigt" idag. Jag  uppskattar nog inte fredagarna när jag är ledig varje dag. Även om jag innerligt önskar att sommaren dröjer sig kvar lääänge så känns det mer än okej att komma i gång med jobb och vardag igen. 

Kvällens efterrätt blev en enkel, snabb och inte alltför onyttig efterrätt som vi gör då och då. Här är den med blåbär men det går bra med vilka bär som helst. 


Till fyra små glas eller skålar behöver du:
4 digestivekex
1 burk kesella kvarg med vaniljsmak
1-2 dl blåbär

Varva ingredienserna i glaset/skålen och toppa med blåbär.


Här har busungarna precis somnat och jag tycker mig höra att kudden ropar även på mig;). 

Hoppas att du får en skön helg.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar