onsdag 6 augusti 2014

En tripp till Nora på tu man hand

I går åkte jag och min E till Nora. Vi åkte utan busungarna och det händer inte så ofta. Faktum är att det snart är ett år sedan sist vi gjorde något, så det var nog på tiden. Vi skulle fira vår 9-åriga förlovningsdag och styrde kosan mot kvarteret Bryggeriet. Där huserar konstnärer, konstsmeder, tapetserare, naprapater tillsammans med inredningskrypin, konditori och den nya restaurangen Nora Brasserie.

Brasseriet är verkligen smakfullt inrett med stor utomhusservering och profilerar sig med att ha kvalitativa och även närproducerade råvaror.
Såå snyggt vid uteserveringen och entrén.
Jag i väntan på maten.

Jag beställde en cesarsallad och visst ser den fräsch ut. Allt smakade bra sånär som på dressingen. Den smakade alldeles för mycket fisk för att passa mig men sånt är ju en smaksak.
Butikerna låg bokstavligen på rad i den här längan.

Du kan läsa mer om Kvarteret Bryggeriet HÄR.

Nåväl, i dag ska det tvättas och packas inför vad som torde vara sommarens sista semestertripp.

Vi hörs!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar