fredag 11 april 2014

Cake pops i påskens färg


Hallå där! Hoppas att du har haft en bra vecka. Här har jag precis sjunkit ner i soffan och passar på att skriva några rader. Påsken närmar sig med stormsteg och jag börjar längta ledighet nu :). Ulrika med bloggen Bakverk och fikastunder har en påskutmaning just nu och jag bestämde mig för att bidra med ett gäng cake pops i allra skönaste gult. Cake pops är ju små godbitar som uppskattas av både små och stora och jag tycker att de är fina och dekorativa bakverk.

Cake pops a la påsk (ca12 st)

Ingredienser:
1 paket Oreo kakor
50 g philadelphiaost
100 g vit choklad
1 msk neutral matolja
2 krm gul karamellfärg

Du behöver klubbpinnar eller grillpinnar och något att dekorera cake popsen med.

Gör så här:
  • Mixa kakorna till smulor.
  • Tillsätt philadelphiaosten och forma till en deg. 
  • Rulla till ca 12 små bollar och ställ dem kallt en liten stund.

  • Smält lite choklad och doppa toppen av klubbpinnarna i den och stick sedan ned varje boll. Det gör att kakbollen sitter fast ordentligt. Ställ svalt så att chokladen får stelna. 
  • Smält den vita chokladen och tillsätt matoljan. Blanda ordentligt och tillsätt sedan gul karamellfärg. Om chokladen tjocknar så tillsätt mer olja. 
  • Doppa klubborna i chokladen och dekorera enligt önskemål. Jag tog vita non pareils på några och resten fick smält vit choklad som jag ringlade över den stelnade chokladen. 

Cake pops i påskens färg


Ha nu en finfin helg!

Kram


2 kommentarer:

  1. Ååh vilka fina!
    Du är galet duktig!!<3
    Så roligt att se allt fint/gott du gör!
    Puss/Carro

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, rara <3!

      Kraaaam Malin

      Radera