onsdag 23 april 2014

Snabba minikladdkakor



Ååååh, vilket påsklovsväder vi har. Vårens magi har verkligen exploderat och jag njuter av att ha de bästa av årstider framför mig. Enda nackdelen är väl att allergin slog till rejält i förrgår och det var faktiskt flera år sen som jag var så här allergisk. Tur att det finns bra mediciner som hjälper. Man vill ju inte stanna inne när solen äntligen värmer skönt.

Här är ett recept på busenkla, snabba och väldigt goda kladdkakor i miniformat. Jag hittade receptet hos Ulrika men gjorde en liten modifiering och bytte dajm mot mjölkchoklad.


Minikladdkakor


Ingredienser:
2 äggvitor
2,5 dl florsocker
1 dl kakao
1 tsk vaniljsocker
100 g finhackad mjölkchoklad(jag använder Marabou)


Vispa ihop äggvitor och florsocker. Rör ner kakao, vaniljsocker och finhackad choklad. Klicka ut 12 st kakor på en plåt med bakplåtspapper. Grädda i 175 gr i 10 min. Låt svalna innan de lossas ifrån bakpappret. Yummie!


Hoppas att du har hunnit njuta av det vackra vårvädret!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar