fredag 31 januari 2014

Intensiv fredag och filmen Frost

Vissa dagar är mer krävande än andra. Det ena efter det andra hopade sig på jobbet. Tuffa nyheter direkt på morgonen kom också att spegla resten av dagen.

Vet du att vi har det sååå rackarns bra här i Sverige och att vi nog, för det mesta, är lite bortskämda och blinda för det vi har. Jag har förmånen att bl.a. få jobba med nyanlända barn och blir då och då brutalt upplyst om hur orättvist livet kan vara. När det sedan finns svenskar som allt oftare vill hävda att flyktingar lever "lyxliv" här i Sverige blir jag bara så trött. Önskar att dessa svenskar kunde gå några dagar i flyktingarnas skor. För egen del känner jag mig galet tacksam över att få vara född i Sverige och inser att många av mina bekymmer är äkta I-landsproblem. 

Hur som helst...efter jobbet hämtade jag Alva och hennes kompis med sin mamma K och åkte på bio. Vi såg Frost. 



Helt klart sevärd i traditionell Disneystil. Alva tyckte dock att den var lite väl sorglig och spännande emellanåt. Kul att karaktärernas namn klingar svenskt(eller snarare norskt) och att inspirationen till miljön med största säkerhet är hämtad från våra nordiska landskap. Jag fastnade också för titellåten och om du ännu inte hört den så lyssna HÄR.

Hoppas att du får en fin helg!

Kram!

4 kommentarer:

  1. God morgon! Det var svårt att slappna av och ha fredagsmys i går? Känslorna var en blandning av tacksamhet, frustration och ilska. Jag hoppas att du och dina tankar är ok och att du får en mysig helg.
    Kram L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev en speciell fredag! Helgen har varit lugn och skön. Hoppas att ni också haft det bra :). Kram <3

      Radera
  2. Bedrövligt hur en del kan säga dem lever lyxliv!!!fruktansvärt!
    Vilken mysig fredagem du och Alva fick med bio!
    mys mys!
    vi hörs i helgen!stoor kram min fina vän!åh vad jag älskar att läsa din fina blogg!/kram Carro

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kära du! En del borde verkligen läsa på och tänka efter innan de uttrycker sig! Hoppas att ni haft en bra helg!

      Saknar er! Kramis <3

      Radera