lördag 21 juni 2014

Godaste romsåsen


Hoppas att du hade en fin midsommar. Här klarade vi oss från regn men fy så kalla vindar det blåste. Vi kunde ändå vara ute mycket men fick äta och fika inomhus. 


Idag bjuder jag på ett recept som ursprungligen kommer från min svägerska. Ofta faller lotten på min kära mamma att göra denna urgoda sås till midsommarlunchens lax. I år lunchade vi med E:s far och bror och då gjorde jag en laddning åt oss. Så galet smarrig, snabb och enkel. Sådana recept vill jag ha många!

Romsås

1 dl majonnäs
1,5 dl lättvispad grädde
1 dl gräddfil
1 burk creme fraiche
1 burk röd rom
1 liten knippe dill
salt, svartpeppar

Klipp dillen fint och blanda med övriga ingredienser. Smaka av med salt och svartpeppar. Hur gott som helst!


Vi hörs!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar