söndag 8 juni 2014

Tillbaka

Så har ännu en vecka gått utan ett enda inlägg. Den här tiden på året är alltid maxad, på alla sätt och vis. På jobbet har det varit mycket som ska avslutas, rättas, sammanställas, betygsättas, förberedas inför nästa läsår m.m, m.m. 

I torsdags styrde vi dock kosan mot Göteborg för en minisemester. 
Jag gillar Göteborg, där är en underbar puls, småstadsvackert och genuint gemytligt. Glada människor, som inte räds att växla några ord på spårvagnen eller i kön till Liseberg gör mig nästan förvånad. 

Våra busfrön älskar att bo på hotell, och pannkakorna till frukost förgyller deras dagar :). Det är sannerligen inte lätt att ta bra bilder när de åker karusell men här är en bild med en karusell som Noah gillade. När vi åkte Flumeride tyckte han att: "Mamma, den var lite läskig, backen var för lång" :), plutten.


Det regnade rejält till och från, så på eftermiddagen åkte vi tillbaka till hotellet och badade i poolen och bastun på hotell Scandic Europa. Busfröna var minst lika nöjda med det som med Lisebergsbesöket.

Just nu sockerchockar jag mig själv med dessa godbitar av fudge. Vi besökte en gammal favoritchokladbutik som ligger bland Kronhusbodarna, ett stenkast ifrån Nordstan. Där finns allehanda egentillverkat godis och fikabröd och där fanns fudgelimpor som man skär till önskad storlek. Jag valde en med smak av jordgubbar och grädde. Sagolikt gott!



Bara två bitar kvar nu ;).

Måndag i morgon och nu är det slutspurt mot semester vill jag lova.

Sköt om dig!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar