måndag 12 augusti 2013

Första arbetsdagen och skördetid

Hej hopp!

Jaha, då var första arbetsdagen avklarad. Det gick förhållandevis smärtfritt och det känns helt okej att vara "i gång". 

Det är ju bara så knepigt kan jag tycka, att så gott som varje år när man börjar jobba så slår vädret om...temperaturen sjunker drastiskt, det regnar och blåser om vartannat...och byxorna som vilat i garderoben HELA sommaren måste plötsligt på. Jag önskar att sommaren kan fortsätta ett tag till. 

Ett drag jag har är att jag liksom vill känna mig "redo" inför jobbstarten. Huset är genomstädat, tvätten tvättad och sommarens projekt avslutade...så därför speedar jag på ganska mycket de sista lediga dagarna istället för att slappa ordentligt! Lite störd är jag nog...eftersom jag vet att huset kommer att behöva städas snart igen. För att inte tala om hur fort tvättkorgen fylls!!!

Nåväl...denna hets ledde också till att jag skördade lite ur sommarens grönssaks- och bärland igår. 

Potatis, plocksallad, morötter, tre sorters lök, salladsärtor och smulgubbar

Jag känner mig dock riktigt nöjd med årets skörd. Det ger faktiskt en ärlig glädje och det, om något, är ju en källa till inre frid. Haha, ja, så glad kan man bli över lite fina grönsaker. Nästa år ska jag utöka min odling med lite goda örter och kryddor...i övrigt känner jag mig helnöjd.

Ha en fortsatt fin vecka!

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar